Alla inlägg under augusti 2010

Av Linda Nilsson - 22 augusti 2010 22:41

Jajamänsan smidigare än en ål! Tänkte att jag skulle ta en "premiär" tur på Princess som vilat i 2 månader. Ingen grimma ingen hjälm, hel naket kan man säga. Men iallafall tänkte jag försöka hoppa upp från backen vilket jag har gjort tusen gånger förut men man blir inte smidigare med åren har jag märkt. Kom inte ens halv vägs upp Princess tyckte nog jag var jobbigare än flugorna! Iallafall så jag gick till nått som var hyfsad bra höjd på och Princess kom efter och parkerade perfekt bredvid så det nästan bara var att lägga över benet. Sen så fick hon gå dit hon kände för jag hade ju ändå inget att styra med förutom vikten. Amalia gick efter som om hon vore en släpvagn som var fastkopplad på Princess. Amalia är aningen beroende av Princess. Jag tänkte att nu kanske det blir en rodeo tur med icke det, sakta mak gick vi igenom hagen, mattes duktiga flicka! Snart blir det flytt tillbaka till stallet och då ska hon ändå sättas igång.


Tidigare idag var jag och Amanda i stallet och pysslade det var så förbannade bra väder så vi låg där ute och tittade på molnen. Amanda vart nog lite hög på molnen mycket fnitter vart det iallafall :P


Tänkte sätta mej och grejja lite mer med photoshop men vi får välla se vad datorn säger om de!  

Av Linda Nilsson - 19 augusti 2010 10:18

Ja det var ju som sagt tänkt att jag skulle göra en makeover på min bil idag, den är så skitigt skitig att bara man tvättar den ser den ut som en ny bil ;)! Det är bara för att den är min safari bil som får gå efter denna hemska väg hem...


Nu då? Vad ska jag göra nu då?

Jag vill göra nått det känns som vad som helst, men däremot inget tråkigt! Jag vill göra nått kul, nått man skrattar åt, nått man blir trött så man kan somna i någolunda tid i kväll, och nått som inte är så dyrt ;)!

Vad kan det vara? Klura ut det du! Jag kan inte komma på det iaf :P

Man kan inte fråga mamma eller pappa heller då säger dom bara städa rummet, städa bilen :P Hihi (lat Linda)


Nä ni/du/den/det nu ska jag ta och roa mina hundar lite innan jag beger mej iväg på nya äventyr...!


Hejja!


Av Linda Nilsson - 18 augusti 2010 12:44

Börjar inlägget med att nysa rakt över hela skärmen...Men men sitter här nu och försöker lugna nerverna lite, jag är så sjukligt rastlös...Nått som står på måste listan är att tvätta bilen, vilket inte låter så intressant i mina öron alls...

Har iaf hunnit vara på ridskolan och ridit niki. Ska på ridskolan sen igen med Amanda som ska rida Perssan.


Jamen jag var ju på bilbingo, men denna gång dubbelt upp med brickor och jag vann inte ett jävla piss. Det enda som var roligt var att vi hade en jätte sur tant i bilen bredvid som inte alls tyckte om när jag värmde upp med mitt tutande ojoj vilka mördar blickar hon gav (då tutade vi lite till).

Det var jag,mamma, Madde och Amanda ignen av oss vann nått :O!


Nu sitter jag och funderar på vad man ska köpa för sadel till pållan min, Knights Princess kanske ;)? Namnat på sadeln lät passande iaf :P

Nu ska här investeras saker till pållan och till miig :D! Äntligen!


Ska jobba ett par veckor nu framöver så man får lite cash och jobb erfarenheter :)

Jag vart även antagen till omvårnads programmet :)! Happy! Börjar vt 2011


Nu ska jag tvätta bilen...Hejja



Av Linda Nilsson - 15 augusti 2010 19:38

Vaknade i panik imorse och trodde att jag hade försovit mej!

Men ack så fel man kunde ha klockan var typ 06:32 och jag trodde klockan var typ 12? Jag var så bakis att jag ramlade och satte mej på stjärten när jag skulle kuta till mobilen..! Ja det var bara att somna om (vilket gick fort!). Sen hämtade min mamma mej sen bar det av hem och tvätta lite dona lite med pållarna, sen bar det av till ridskolan för att rida Niki! Fyfasen vad fin hon var idag! Jag gnällde ju ordentligt på min sits sist, nu fick jag byta sadel och guuud som handen i handsken för min rump! (en jacson eller hur det nu stavas)

Det har aldrig gått så bra som idag inte! Sjukt fin var hon, hoppade även kombination på fröken vilket jag tror hon aldirg hade gjort, men hon skötte sej schnyggt :D! Ska dit och rida imorn med :)

Var hem igen då det vart gomidda , jag, Robin,  mamma, pappa, Emelie och Alvin.

Kyckling curry MMM! Hann ha lite vatten krig med Robin men jag lyckades inte bli blöt iaf, jag skrek som en stucken lite gris iaf.

Mattes lilla ögongodis (Princess) sprang i hagen och Amalia som var galet skrämd när jag sprang och skrek igenom hagen :P!

Var med Emelie och Tosse igår och "våldgästade" en fest ute på bruket :)

Ibörjan känndes det njaaa men sen när man fick lite alkohol intag (tooo much) vart det riktigt ok :) Fast jag hade ju roligt med dom jag gick med iaf :)!

Sen helt plötsligt så var jag nere vid träteam traskande i mina skyhöga klackar att jag itne har lyckats bryta nån fot??? Robin på ena sidan och en flarra på andra, bättre kunde det nog inte bli :) Så sällan man festar så man får väl passa på.

Nej du/ni/nån  ska jag ta och göra någen nytta, vad vet jag inte själv ännu men jaja!

Heeejja


Av Linda Nilsson - 14 augusti 2010 12:14

Idag när jag kom hem undrade jag vart min lilla Mårten var!? Han brukar alltid komma när man ropar men inte nu. Så ajg gick på baksidan av grannenhus och ropade när jag hörde ett förskräkligt ynkligt litet ljud som bara vart högre och högre! Min lilla misse har klättrat nästan högst upp i grannen tall. Och det är inte en lite tall jag prata om! Vette fasen hur länge han har suttit dära! Så jag fick leka apa och klättra upp och hämta han. Det var inte det lättaste men jag fick ner han och både han och jag klarade oss utan en enda skråma :)


Känner mej oerhört seg och lat idag, Robin och compani är ute och lagar min kära bil...själv sitter man inne och latar sej lite =)


Nu ska jag gå och mysa lite med MÅÅRTEN!!


Av Linda Nilsson - 12 augusti 2010 22:00

Idag skulle jag hämta Amanda för att hon skulle följa med mej när jag skulle rida Niki på ridskolan. Då var det ju som så att jag tänkte att jag skulle åka och tanka och ingen annastans än på preem. Sen brukar jag alltid alltid alltid alltid alltid ha bälte på mej, men just då hade jag inte det. Så jag kör ut från Preem och blinkar inte äns!!! SKÄMS! Då kommer det en bil och körförbi mej samtidigt, och det var ingen mindre än en POLIIIIS :O jag har aldrig fått en sån ond blick i mitt liv, det var nästan så jag kunde höra karln morra! Snabbt som fasen kastar jag på mej mitt bälte och blinkar ut på "stora vägen" Då ser jag till min fasa att han vänder:O! Då börjades det...

( Han har inte stannat mej) Neeeej neeej jag lovar, jag lovar att jag ska aldrig köra utan bälte inte ens en halv meter!!! Jag vill inte ha bööter, snälla ojojoj, Amanda AMANDA vad ska jag GÖRA!!?? Shit jag svänger upp hära! Då körde han raka spåret rakt fram, han följde inte efter mej längre :P Haha ojoj vad mesig jag blir så fort jag ser en polis!    

Sen så idag var jag och red Niki på ridskolan, hon låg ordentligt på gasen idag!

Så det gick inte lika bra som sist. Men honvar duktig pålla och hoppade bra på slutet! Sen så red jag som en kratta idag, men amn får ha sånna dagar ibland!


I helgen ska jag och min mamma göra ett tappert försök att bege oss ut på räcerhästarna tillsammans, det kan ju bli kul att se! Amalia som är lite knäpp och Princess som vilat i 2 månader!

Det är tänkt att stumpan min ska sätta igång så fort som möjligt så jag kan börja rida ordentligt nån gång! Jag vill hoppa henne igen! Det är såååå sjukt roligt att hoppa den hästen! Räcer tanten min! <3


Imorgon bär det av till ridskolan igen för att rida, hoppa igen kanske? Ganska kul när det väl flyter på! Men nu tänkte jag antingen hoppa terrängbanan eller hoppa en bana i galopp, har ju som mest bara travhoppat henne på nå småskutt. Vi får välla se :)!

Av Linda Nilsson - 10 augusti 2010 22:21

Jag har lyckats tappat bort min usb grejj så man kan lägga in grejjer från mobilen till datorn! Vad äckligt less jag blir! Jag som hade så roliga bilder jag skulle lägga upp!

Iaf så hade jag ju min chicago kväll hos maddan, men jag vann inte en enda gång, till stoor besvikelse! Men trevligt var det iaf :)!

Innan spelturen så fick jag provrida Cherry! Skit frän shettis :D! Jag har ju dom bilderna på mobilen så klart...Ojojoj om jag vore pytte liten unge igen skulle jag haft en sån ponny!

Idag har jag varit på ridskolan och ridit Niki, jätte roligt var det. Vi har hoppat hela 60cm, vilket gick väldigt bra för att hon är så pass lite hoppad! Men dom bilderna har jag däremot på kameran ska lägga upp dom sen :) Ska rida henne mer i veckan, kul med lite variation! Och tack Amanda som fotade!

Nu ska jag sätta mej och redigera lite bilder om datorn bara skulle vilja samarbeta!

Ciao Bella


       

Av Linda Nilsson - 5 augusti 2010 21:22

Sitter här i min ensamhet, nej då skämt å sido. Är hemma hos sonny och sara, sara är ute å promenixar me doggsen, robin och sonny håller på att skruva upp nån ny garage port. Så då passar jag på å skriver lite!

Sitter och smaskar på en marabou och en cola som min snälla mamma kom hit med, mmm!

Idag har Princess dasskat på Amalia på insidan av höger bak...Dumma dumma flicka, inget allvarlig men ändå. Mårten (kissen) har slingrat sej runt mina ben hela dagen! Följde med ut i hagen och hjälpte till med hästarna...Eller mer hyss snarare Amalia ville snusa lite på han och då fick hon sej allt en liten tass rakt på näsan. Hade tänkt att kanske försöka rida Amalia en sväng imorn om vädret tillåter, Princess också kanske om Amalia tillåter!!

Imorn blir det förhoppningsvis chicago kväll hos madde med PIA royal chicago spelare!! Efterlängtat! Och kanske lite vildmarksbad om vi har tur, måste ju bli mjuk i alla leder innen vi kan börja spela på allvar ;)!

Nu ska jag gå ner och irritera grabbarna lite :D!

Over And Out bitches



Presentation


LindaMariaNilsson

Lite ur mitt liv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards