Alla inlägg under juli 2011

Av Linda Nilsson - 30 juli 2011 07:35

Ailo sover med husse än han. Men själv har jag hunnit med massvis på kort tid. Morgon är inte min starka sida egentligen, som många vet :P Humöret är väl kanske inte det bästa innan jag kommit upp ur sängen och vaknat ur dvalan :P

Igår fick dynghunden ett väl behövligt bad iaf efter att ha varit i stallet i flera dagar. Men ojoj så ren han vart, kan nästan spegla sej i hans päls nu :)!

Men det var ju inte utan protest. Robin och Ailo är inte överens att det är Ailo som ska stå inne i duschen och inte Robin..Så jag fick komma in och visa hur det ska gå till! Typiskt karlar säger jag! Mamma kommer snart med hunde nummer 2 som ska ställas ut, Bertan! Men Bertil är duktig ponke han kan han! Så länge det inte kommer någe bruntstig sto (löp tik)!

Men det får gå som det går helt enkelt, kan inte kräva så mkt på första lilla utställningen :)

Meeeen vi ska ändå sopa banan jag och pojkarna :D!!


Over And Out

Av Linda Nilsson - 28 juli 2011 23:14

Här var det inte igår man skrev inte! Men nu tänker jag skriva som om jag aldrig haft nån frånvaro :P


Idag fick Ailo följa med på en ridtur igen. Inte uppskattat av Princess, men det får gå ändå. Lätt och enkelt sätt att motionera en väldigt hyper pigg hund :P Nackdelen är att han snurrar runt benen på Princess ( noll respekt för hästar) och hon gillar ju då inte hundar så värst mkt, så idag var det tur att jag hade med mej lång pisken...När han snurrade runt fram benen fick han sej en pisk på stjärten, bara för att han inte skulle bli mosad av en överviktig Princess!

Så jag tror han har lärt sej en läxa! Men han tycker det är grymt roligt att dampa av sej på lägdorna :)


Utställning av Ailo på lördag...kommer han kunna trava i ringen? kommer han ge fan i att dampa loss eftersom hans kära syster kommer gå i samma ring? Kommer han att stå stilla och uppställd? Hmm nja vette fan men det får gå som det går :P

En rolig grej bara :) Bertan ska ju också ställas ut :D Han kan han, gam Bertan!


Nu åter igen säger jag att jag ska försöka uppdatera bloggandet, men vi får väl sehur det går denna gång?


See ya!!


(liten Ailo)

 

Presentation


LindaMariaNilsson

Lite ur mitt liv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards