Direktlänk till inlägg 5 mars 2011

!

Av Linda Nilsson - 5 mars 2011 20:42


Källa wikipedia

"Staffen" har sina rötter i Black Country som ursprungligen är ett specifikt kolgruveområde, men numera ett samlingsnamn för de väldiga gruv- och industriområdena i och runt Birmingham, Staffordshire och Midlands. Dessa områden var oerhört tättbefolkade och barnrika och i sådana miljöer var det förstås ett krav att hundarna var absolut pålitliga och då inte minst mot barn. Inte för inte kallas de “The Nanny Dog” hemma i England. Varje ansats till aggressivitet mot människor ledde till att hundarna togs bort helt enkelt. Staffordshire bullterriern är alltså avlad för tillgivenhet och vänlighet och användningsområdet är sällskap och utställningar. På senare år märks allt fler "staffar" också i agility och lydnadssammanhang.



 

 
 
Amanda

Amanda

19 mars 2011 12:15

Vilken galet söt bild på lilla plutten :)
Och vovvarna blir ad man gör dom till ;) Vissa har sämre rykte än andra. Men dom raser som brukar stå för de flesta "attacker" är ju dom "snälla, familje hundarna". Som schäfer, Labbe, Golden m.fl
Man skulle säkert kunna få en pudel till en kamphund om man skulle träna den till de.
Men staffarna kan säkert se skräckinjagande ut, med deras utseende. Men din lille plutt är ju riktigt trevlig :)

http://www.passionpellini.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Nilsson - 9 januari 2013 23:22

Yes, idag kände jag mej som den fula Gollum i Sagan om ringen när han sitter nere i sin mörka grotta..Jag satt i ett hörn i tv rummet, inte en lampa tänd inte ens tvn var på. Bäck svart där satt jag och fillosoferade i mörktet. (Fast jag var dock en ...

Av Linda Nilsson - 5 augusti 2011 14:31


Lilla Linda Nilssons minne slirar ganska fint redan och är endast 21år. Senil snöre till allt skulle jag behövt ha. Eller typ en sån där grejj som man sätter fast i midjan som man kan dra ut så när man släpper så åker den tillbaka på plats. Där skull...

Av Linda Nilsson - 3 augusti 2011 09:29


Alla sover än, förutom jag och tvättmaskinen. Att dom inte vaknar av oljudet? Jag har snurrat runt i sovrummet och dragit fram och stökat efter kläder, men inte vaknar varken Robin eller hunden. Illa! Jag måste sätta upp en övervaknings kamera i ...

Av Linda Nilsson - 2 augusti 2011 19:42


Vilken händelse rik dag, or not. Idag har jag städat (tråk), varit ut på en mardröms tur på Princess som har dampat loss totalt. Att jag inte tappade mina foppisar var ju ett under eller snarare mirakel! Barbacka dessutom så att jag inte ramlade av...

Av Linda Nilsson - 30 juli 2011 07:35

Ailo sover med husse än han. Men själv har jag hunnit med massvis på kort tid. Morgon är inte min starka sida egentligen, som många vet :P Humöret är väl kanske inte det bästa innan jag kommit upp ur sängen och vaknat ur dvalan :P Igår fick dynghun...

Presentation


LindaMariaNilsson

Lite ur mitt liv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards