Alla inlägg under mars 2011

Av Linda Nilsson - 25 mars 2011 21:43

En ny mobil var på sin plats! Men vi kommer inte överens nånstans ännu, och det första jag gör är att inviga den med att tappa den i golvet! Peppar peppar så brukar dom allid hålla, det enda mina mobiler är allergisk kot så är det allt skit i stallet. vi öppnade den gamla och ojoj, jag skulle nästan kunna skrapa ihop ett helt mål med hö åt princess! Har även kommit en ny pålle till stallet som kallas för Mona, grymt söt liten fröken som jag ska ha under fortsatt inridning eller vad man ska säga :) Mona har fått en signatur sång också! Kan ni gissa vlken ;)? Princess fick hon som granne och gillar hon inte på nått hörn, P gillar bara P! Rally tanten ska sättas igång snart me, längtas, för ingen är som princess! En sån sjukt bra häst får man bara en gång.. Over And Out

Av Linda Nilsson - 20 mars 2011 22:07

Nu ska jag ta mej i kragen och försöka blogga minst 4 ggr i veckan, men hur det kommer attx gå vette fan! Hur som haver så sitter jag just nu och bloggar från robins mobil som inte är så smidigt! Så enorma stavfel kan förekomma men det får ni fan ta! fick ett spännande samtal nyss som gjorde mig väldigt glad och ivrig, men vad det är säger jag inte än :) hemlis ;) princess vilar ännu sedan sin fång, det är väldigt jobbigt att höra så sjukt många olika tips och råd om när man ska sätta igång dom, inte ens veterinärerna kan komma överens! Så vila ett bra tag har gjort susen efter att hon vart färdig medicinerad. Ska sätta igång fröken om ca 1månad, efter att ha ägt hästen i snart 7år så vet jag vad som är bäst och inte för henne :) detta inlägg känns i te vidare seriöst eller roligt nånstans men det är så sjukt jobbigt att skriva på mobiöen ;( nu ska jag göra pensionärs sysslor, LÖSA KORSORD :D ciao suckers!

!

Av Linda Nilsson - 5 mars 2011 20:42


Källa wikipedia

"Staffen" har sina rötter i Black Country som ursprungligen är ett specifikt kolgruveområde, men numera ett samlingsnamn för de väldiga gruv- och industriområdena i och runt Birmingham, Staffordshire och Midlands. Dessa områden var oerhört tättbefolkade och barnrika och i sådana miljöer var det förstås ett krav att hundarna var absolut pålitliga och då inte minst mot barn. Inte för inte kallas de “The Nanny Dog” hemma i England. Varje ansats till aggressivitet mot människor ledde till att hundarna togs bort helt enkelt. Staffordshire bullterriern är alltså avlad för tillgivenhet och vänlighet och användningsområdet är sällskap och utställningar. På senare år märks allt fler "staffar" också i agility och lydnadssammanhang.



 

Presentation


LindaMariaNilsson

Lite ur mitt liv

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards